söndag 6 maj 2012

Ger upp!

Det hinner hända mycket på den tid jag inte bloggar. Det har visat sig att en hamster hos uppfödaren jag köpte Jinx av hade Papovaviruset. Nu har Jinx fått symtom och ska i morgon avlivas för att sedan skickas på obduktion hos SVA. Känns tragiskt! Men det är inte det värsta, nä det är alla anklagelser jag fått från en person som inte känner mig det minsta och som lagt sig i hur jag hanterar detta. Hon har sagt att jag är oansvarlig och oseriös, att jag inte borde hålla på med avel och att om smittan sprids vidare så är det MITT fel...

Jag har de senaste 2 dagarna blivit så nertryckt att det går inte få ner mig mer. Försöker att inte ta åt mig, men det är fan inte lätt vill jag lova.

Som det känns just nu så skulle jag kunna göra mig av med alla hamstrarna och aldrig mer börja om med avel. Det är ju inte säkert att hon är smittad, det får jag svar på först om ca 3 veckor...lång väntan. Tyvärr så känns det som att hoppet är ute. Hon har symtom, och hon har varit i samma hus som den smittade. Vilket då innebär att alla de andra också är smittade...

Jag ska fan sluta hitta nån hobby som jag gillar, vad jag än gör så går det åt helvete! Ska i allafall inte hålla på med levande ting... Orkar inte mer just nu!

Kram från en Trollmamma som är totalt nedtryckt i skoskaften av en snorunge och en som jag faktiskt litade på!

En sista bil på min älskade Jinx!

1 kommentar:

Emma sa...

Oj... vet inte riktigt vad jag ska skriva nu men känner att jag måste skriva något... Läser din blogg då och då och har följt dig och hamstrarna. Dom är så söta! Du verkar ta väl hand om dom. Efter det jag läst i din blogg, verkar du vara kunnig vad det gäller djur och hamstrar och vet vad du gör. Sjukdomen är inte ditt fel. Det här är sånt som händer. Styrkekram! Låt inte det här stoppa dig och din hamster uppfödning. Det du brinner för ska du göra oavsett vad andra säger och/eller tycker.
Håller tummarna för din hamster!

/Emma