torsdag 21 februari 2008

Att förverkliga drömmar

Jag har nu bestämmt mig! Jag ska förverkliga min dröm! Jag ska förändra mitt liv!

Jag har inte tänkt fortsätta min jobbkarriär som springvikarierande barnskötare. Jag är inte ens sugen att fortsätta inom barnomsorgen. Nej jag har tänkt sadla om, ordentligt.
Innerst inne så har vi nog alla en dröm om vad vi skulle vilja bli för nått, vad vi helst av allt vill jobba med. Jag har det, och senaste tiden har den drömmen och längtan bara blivit starkare. Så nu känner jag att jag måste se till att bli det jag vill bli innan det är för sent...innan jag är för gammal för att börja plugga.

Det är fortfarande några år bort innan jag är det jag vill bli...få se...minst 6 år bort. Först ska jag till hösten läsa in några kurser jag behöver för att kunna läsa vidare. Sen blir det 3 års pluggning, minst 1 års jobb och så 1,5 års pluggning igen...men sen är jag färdig ;) Fast man vet aldrig...det KAN ju ta längre tid också...
Men vad är det då som är min dröm? Vad är det jag vill bli? Jo jag vill...jag SKA bli barnmorska!
Så går allt enligt mina planer som börjar jag läsa till sjuksköterska vt-09 :D

Fy fan så skönt det känns att ÄNTLIGEN veta vad jag vill göra med mitt liv!

Jag känner som så att eftersom jag inte tänkt ha några fler barn och inte kommer att gå uppleva någon mer förlossning själv, så vill jag hjälpa andra i den mest underbara situation som man (enligt mig i allafall) någonsin är med om!
Har under mina 3 graviditeter och förlossningar träffat på så många underbara barnmorskor, och jag känner att jag vill bli/vara en sån där ;) Så nu tar jag chansen och förverkligar min dröm...

Låter det dumt?


KRAM alla mina läsare!

1 kommentar:

Älvan sa...

Jag får höra imorrn då Ubbe smakat dom... men förhoppningsvis blir dom godkända :0)
Va coolt du tänkt börja plugga igen.... själv skulle jag nog aldrig palla med det igen! Huvva! Men det skulle nog ändå gå bättre nu än sist, då man i denna ålder förhoppnigsvis är mer taggad inför de skolval man gör... :0)
Här är allt annars som vanligt, dagarna knallar på sin gilla gång. Sköt om er och ha det så bra.
Kramar Lina