söndag 3 februari 2008

En mammas lott i livet

Ja inte är det att sova i allafall... Vaknade av att Maja skrek förtvivlat nån gång vid 3 i natt. Säger att hon hostar och vill ha medicin. Jag masar mig ner efter den och så upp och ge henne lite...sen ner och försöka sova igen. Svårt att somna om...som vanligt.
Vid 5 är det dax för både Maja och Jesper att vara vaken och uppe och vandra... *suck* Men jag fick de att somna om igen...till typ 6,45. Säger åt de att försöka somna om igen... Haah...varför skulle de göra det? Hör en massa tassande där upp och 7,15 eller nått kommer de ner och vill se Bolibompa. Bara kravla sig ur sängen och låta de se tv då.

Jag önskar att jag kunde somna om lätt då jag blir väckt, men det kan jag inte...och nån sovmorgon verkar jag aldrig få då man har en gubbe som inte ens skulle vakna om det smäldes en bomb utanför vårt hus... Så att han skulle höra barnen före mig nån gång det kommer aldrig att hända tror jag.

Nej det är bara försöka se till att denna söndag blir en bra dag fast man är trött som stryk...

Inga kommentarer: