onsdag 30 januari 2008

Inte ens förvånad!

Trångsynta idioter finns det där och har funnits typ jämt om du frågar mig! Inte konstigt att jag inte vill åka dit...
Får frågan ibland om jag inte ska åka hem... HEM? Det här är mitt HEM! Skelleftehamn är mitt HEM...det är här jag har mitt hus, min man och mina barn. Visst, mamma och pappa bor kvar där uppe...men det är också allt! Jag längtar INTE tillbaka...
Läste i Norran i lördags om nått som hänt där...hur mobbingen fortfarande är ett problem. Läs själv här
Det är rent ut sagt förjävligt att det ska vara så! Det är ju en människa precis som alla andra, med känslor och drömmar. Men de där trångsynta idioterna ska förstöra...

Hade det själv ett HELVETE under skoltiden...blev mobbad för att min bror var min bror! Visst, han ÄR och var väldigt speciell...men det är för hans handikapp.
Trodde och hoppades att de skulle växa i från det där med att skrika fula saker efter en. Men t o m när man kommer på klassträffen 10 år efter man gått ut nian får man höra samma gamla saker... Tur att man själv mognat, fått skin på näsan och VÅGAR stå upp mot de. Så nästa gång kommer det inte att komma en kommentar, för nu vet de att jag inte tar åt mig längre...

Blev i dag påmind om uppväxt och hemort...och det kändes... Blev både arg och lessen då jag tänkte tillbaka, och hatet mot den ort där jag växte upp kom tillbaka. Jag vill känna som den personen verkar känna för sin hemort... Men det kommer jag ALDRIG att kunna göra........

En stor kram till alla som orkar läsa min blogg och som bryr sig om en Trollmammas vardag...

KRAM!

Föresten...klippte mig igår, och nya blonda slingor blev det också...är sååå snygg...eller så inte...

Inga kommentarer: