måndag 7 januari 2008

Vilken dag...*suck*

Ja ha, då var denna dagen snart slut och det är jag glad för. Det har varit en jobbig dag...

Började med att ringa på Barnmottagningen i stan för att prata om Majas hosta. De ringde upp 8,20 och vi fick en tid 9,45. Alla barnen fortfarande i pyjamas och frukosten hade vi inte hunnit med. Så det vara bara att trycka i den lite ätbart, på med kläder och så i väg... Först lämna Jesper hos farmor och sen vidare mot doktorn.

Gick ganska snabbt faktiskt. Hon fick utskrivet hostmedicin och en starkare pulmicort, som hon även ska fortsätta med sen när hostan är borta. Hoppas att det hjälper nu bara...
Sen bar det av hemåt igen. Hämta Jeppe hos farmor, hem och äta lunch och så i väg för att hämta medicin.

Självklart har ju Maja varit trött och inte orkat så mycket och Jesper varit vild och galen. Så det har varit bråk, bråk och åter bråk... *suck*
Wilma har varit ganska febrig i dag och gärna varit i knät hela tiden...

Hoppas morgondagen blir bättre...annars vet jag inte vad jag gör. Får väl sätta Jesper och se Thomas och vännerna några vändor så kanske han håller sig lugn... På onsdag är det ju dax för dagis igen om nu inte han också åker på denna förkylning. Han kan väl i allafall hålla sig till helgen tycker jag :p

Go natt med er alla som läser...om det nu är någon över huvudtaget som läser min ointerssanta blogg...

1 kommentar:

Älvan sa...

Hej hopp... Jag läser den då och då! :0) Låter verkligen inte skojs med sjuka barn, gissar du har fullt upp.
Lycka till.