torsdag 3 januari 2008

Inte alltid lätt...

Alltså det är inte alltid lätt att vara mamma...det visste jag då jag valde att skaffa barn. Men att en 4 åring och en 3 åring kan vara så här jävliga hade jag ingen aning om... De kan verkligen förvandla ens dag till ett rent helvete :s
Det spelar ingen roll vad jag säger till de så lyssnar de inte, spelar ingen roll vad de får för "straff" för att de varit dum eller inte lyssnat...de gör det om och om igen. Kanske är det så barn är, eller så är jag en dålig mamma som inte klarar av att uppfostra mina barn. Jag är helt slut efter allt bråkande med de att jag vet inte var jag ska ta vägen... Det här är inte kul längre...
Att ständigt höra hur de bråkar när de leker, eller att Jesper är arg på Maja för att hon inte vill göra det han ska göra eller för att hon vill vara själv är inte kul. Han låter henne aldrig vara, det bråkas ständigt...*suck*

Hoppas att de snart växer ifrån bråkandet...men syskon bråkar väl jämt, oavsett ålder. Frågan är bara hur man ska orka med det? Skönt i allafall att dagis börjar om till veckan. Då får jag i allafall lite andrum och lugn och ro... Kan behöva det känner jag.
*Suck* Känner mig verkligen deprimerad i dag...

1 kommentar:

Älvan sa...

Hej hopp!
Kul att du åxå har en blogg...alltid skojs läsa hur andras vardag ser ut... :0) Inte lik min egen då, men ändå vardagsproblem. Känner igen det. hihi
Ha det. Kramar Lina