fredag 10 september 2010

RIP Tiger

Den här dagen skulle bli en jätte trevlig dag, med middagsbesök och en massa surr... Men dagen tog en oväntad vändning redan innan lunch då grannen kom och knackade på dörren... Han hade hittat vår älskade katt Tiger påkörd utanför hans uppfart ;( Panik, skrik och många tårar...

Det dummaste jag gjorde var att jag gick dit och trodde att JAG skulle kunna ta bort honom från vägen :s Att jag ens gick fram till honom var ett misstag...det jag fick se var inget som någon vill se. Så grannen fick hjälpa mig, han la honom i en sopsäck och sen i en kartong och ställde den på vår går till Magnus kom hem.

Nu i kväll så har Magnus grävt en grop där vi begravde honom. Så nu ligger han i ett hörn av vår trädgård, snett bakom äppelträdet... *gråter*

Fattar inte hur mycket tårar man har...mina har runnit i princip i hela dagen. Känns så himla tomt utan vår myspropp Tigerson...han som brukade sova på mina ben om nätterna, som alltid var "pratig" då man kom hem. Han var så ståtlig och fin...och nu kommer jag aldrig mer att få gosa med honom ;(


INGEN katt kan nånsin ersätta Tiger...men det kommer helt klart att flytta in en ny kattkille inom en väldigt snart framtid! Att den kommer att vara rödtigré är en självklarhet, det finns inga vackrare kattkillar än de...

I morgon blir det jobb till på söndag. Kanske bra så jag får komma bort och tänka på nått annat lite...

Idag såldes dessutom vår soffa, så fram till den nya kommer nästa vecka blir det att sitta på golvet :p Trodde inte vi skulle bli av med soffan så fort som vi blev. Men det var ju bra ;)

Nä nu blir det att bara mysa med familjen och förmodligen gråta en skvätt till också...säkert då det är dax att sova och han inte ligger där nere vid fötterna...

Kram!

2 kommentarer:

Maria K sa...

Så ledasamt att höra. Ni fick verkligen ha honom till låns en kort stund. Jag beklagar sorgen.
Kram

Myzan sa...

Kram till er.
Ståtlig det var han, en riktig Tiger.
Beklagar.