fredag 5 november 2010

Fredag igen

Nu har det gått en hel vecka sedan vi hade en helt underbart roligt kväll! Oj vad tiden springer i väg... Dessutom är det bara 2 veckor kvar på denna praktikperiod. Vill inte att det ska ta slut. Trivs så himla bra där på medicin 3, alla är så trevliga och bra att jobba med. Fick massor med beröm på mittbedömningen i onsdags...så där så man växte några meter eller så :p

Det är inte ofta som man får beröm och komplimanger...men den senaste veckan har jag fått det några gånger. Så nu känner jag mig rätt ok...näsan är i allafall ovanför vattenytan ;)

Har under ca 2 veckors tid haft problem med en tå...det började med ett litet sår, som fortsatte till ett inflammerat nagelband...som slutade med en halv då med infektion. Var på VC i dag med den... Fick lite bedövning och så drog de bort nageln och tömde ut lite var. Blev dock väldigt besviken på omläggningen som gjordes efteråt. DET kunde de minsann INTE! Gjorde ett bättre jobb själv ;) Fick dessutom en kur med antibiotika så det inte blir värre...

Har inte gjort så värst mycket idag förutom besöket på VC. Satt hos svärmor och svärfar ett tag efteråt, hade lämnat barnen där, och sen åkte vi till Frasses för en lite sen lunch... Barnen fick välja och eftersom det var synd om mamma (enligt de) så skulle det ätas god mat ;) Sen har vi sjungit Singstar jag och barnen. Riktigt kul då Maja vinner över mig med hästlängder i vissa låtar :p Undra vad det ska bli av henne...

I morgon får vi trevligt besök till middag. Familjen Nordlöf kommer hit och vi ska äta tillsammans och ha det trevligt. Det är sånt där som kallas för livskvalitet ;) Att få umgås med goda vänner och ha trevligt...

Funderar på om jag skulle ha myst ner mig under täcket och försöka få min skönhetssömn...så jag kanske får fler komplimanger ;) hehe Nä, skämt och sido...trött, tröttare, tröttast det är jag det.

Ha en trevlig helg alla läsare... Kanske händer det att jag skriver nått i morgon, men med tanke på hur dålig jag varit på att uppdatera sista tiden så är det inget man kan räkna med :p

Kram!

Inga kommentarer: