fredag 15 oktober 2010

Ett första steg

Idag är det tagit ett första steg mot något som förhoppningsvis ska bli något bra...i allafall så kommer det att bli bättre. Känns skönt att ha gjort det, även om jag var väldigt nervös innan och funderade på om det verkligen var rätt...att det behövs. Men, nu är det i gång och känns bra.

Vi var till veterinären med Doris i går. Hon har varit halt och stundvis inte velat stödja på ena framtassen. Visade sig att hon hade en stukning. Så hon fick en spruta med smärtstillande och antiinflammatoriskt medel, och samma sak utskrivet och ska ges det till efter helgen. Hon var jätte duktig och charmade veterinären massor ;) Så där som hon charmar alla hon möter... Jag är väldigt glad att det inte var nått värre än en stukad tass, kunde ju har varit en fraktur och det hade förmodligen kostat MASSOR!

Helgen är här, och då den är över är det dax för mig att spendera de närmaste 5 veckorna på medicin avd. 3 på lassa...ska bli skoj! Vad som  kommer att hända under denna helg är dock ännu oklart, lite lösa planer finns...men inget är bestämt.

Nästa helg är det klädbytardag och fredagen efter det är det äntligen dax för LADIES NIGHT!!! Som vi har längtat. Det kommer bli skitkul att gå ut med dessa brudar! Vi kommer att få oss många skratt under kvällen har jag en känsla av ;)

Nä, jag tror att jag ska ta och krypa ner i sängen och sova... Tröttheten och smärtan jag har nu är fan inte kul...den tar kål på mig :s Önskar att de (någorlunda) smärtfria perioderna kunde vara liiiite längre än de gör. Man hinner knappt glömma bort hur smärtan känns så är den tillbaka... Sen om det bara var smärtan så kanske det skulle vara liiite lättare. Men nä då, det är extrem trötthet, känsla av att vara svullen som en michelingubbe, micro kort stubin som ständigt är påtänd, motivationen är i botten tillsammans med självkänslan...

Ha det bra alla där ute, och så hoppas vi på en trevlig helg...

Kram!

Inga kommentarer: