måndag 25 oktober 2010

Söndag 17/10

Vaknade natten till söndag av att jag inte kunde vända mig i sängen, hade sån jävulsk smärta i bröstryggen och upp i nacke/axlar...  Kämpade med bli av med den på alla möjliga sätt; värktabletter, värme, massage, voltaren gel...men INGET hjälpte. Det lättade inte ens en gnutta :s

Trevlig jag var då den dagen...dessutom Magnus födelsedag. Vi var en sväng och kollade loppis här i Skelleftehamn, och sen hamnade jag i sängen igen i hopp om att jag kunde slappna av lite och smärtan skulle lätta... Men icke...

Vid middagstid hade jag så ont att jag inte kunde få mig ur sängen utan hjälp. Magnus hjälpte mig upp, och när jag sen satt där på sängen rann tårarna som floder nerför mina kinder... Då sa Magnus att han inte accepterade nått annat än ett akutenbesök för mig. Sagt och gjort, in i bilen, lämna barnen hos farmor och farfar och vidare till stan och akuten.

Efter en lång väntan på ca 5 timmar fick jag träffa en läkare som tyckte synd om mig som varit tvungen att sitta och vänta så länge med denna smärtan. Fick en intramuskulär injektion voltaren och ca 15 minuter senare kunde jag röra mig igen...och smärtan hade gått från VAS 8 till VAS 4. Alltså en helt klart acceptabel förändring.

Då Magnus varit tvungen att åka hem och lägga barnen så var svärfar snäll och hämtade mig och skjutsade hem mig...

Raka vägen i säng för att orka upp och vara redo för första dagen på VFU:n på Medicin 3.

Inga kommentarer: