måndag 11 oktober 2010

Medicin 3

Om en vecka är det första dagen på den 4:e praktikperioden under denna utbildning. Ska vara på Medicinavdelning 3, och hoppas att det ska bli riktigt trevligt och lärorikt. Är supernöjd med mitt schema. På 5 veckor är jag ledig fredag-söndag 3 veckor och de 2 andra är jag ledig lördag, söndag. Så denna gång har jag INGEN helg vilket jag är väldigt glad för.

Snart dax för klädbytardag också...och inte har jag börjat märka upp det jag tänkt sälja :p Men det har börjats samlas en hel del på sängen i gillestugan. Måste försöka få mig ner i källaren under veckan och börja. Men denna gång har jag inte tänkt märka upp allt som jag har...en del har jag tänkt skänka till Myrorna. ORKAR inte tjafsa på med detta nå längre... Längtar massor att få handla lite kläder till barnen...fynda massor!

Jag har spenderat kvällen med att vara med Maja på akuten... Det hände en liten olycka innan middagen. Hon satt på golvet och Wilma klängde på hennes rygg (de busade) och av någon (oklar) anledning så går Jesper fram och puttar i Wilma, så Maja far med huvudet i golvet. Glasögonen slår i precis i kanten, trycks in mot ögat och går sönder. Två små flisor lossnar av glaset, och far mest troligt in i det sår som blir. Så efter lite rådfrågan hos 1177 så åkte vi till akuten för att få såret kollat...

Men det såg i allafall inte ut som om det var något där i. Fast skulle det bli infekterat så var det bara att höra av sig till vc för hjälp. Så nu måste jag fara in till stan med Majas glasögon och höra om de går att laga eller om det blir att ta det på försäkringen och fixa nya. Tur ändå att hon har ett extra par att ha vid sånna här tillfällen...

Nu, fixa lite saker för skolan i morgon... Sen, SOVA!!!

Kram!

Inga kommentarer: