måndag 25 oktober 2010

Vecka 42

Första veckan på VFU-period 1 denna termin. Det har gått bara bra och jag trivs jätte bra där på Medicin 3... Får göra massor med saker och det känns som om det kommer att vara 5 lärorika veckor, och förmodligen även lite trist då det är över.

I tisdags hade jag fått tid hos sjukgymnasten, som tittade, klämde och kände lite på mig. Till slut kom hon fram till att det måste varit en typ av ryggskott i bröstryggen och att musklerna krampat och inte kunnat slappna av. Fick veta att min ryggrad är aningen "för rak" eller vad man ska säga... Den ska ju vara lite mer böjd som ett S, men det är inte min och det syns tydligast på att jag är väldigt rak i svanken... Underbart! Det är inte bara fibron man ska lida av, det här ska tydligen också jävlas med mig...

Klädbytardag i helgen, och även denna gång så gick jag plus. Barnen gick plus då det gäller kläder i garderoben, och jag gick minus på "gamla barnkläder" ;)

Innan det var dax att fara och fixa inför KLBD i fredags så hade vi middagsfrämmande, familjen Hjelm var här. Carina skulle ju också jobba med KLBD så jag tyckte det passade utmärkt. Det var egentligen meningen att vi skulle få hjälp med att lägga matta på lilltoan uppe, men det blev lite komplikationer då vi rev ut mattan som var och hittade saker som var i behov av att åtgärdas före ny matta kunde läggas. Så det blir vid ett senare tillfälle...

Inga kommentarer: