onsdag 6 april 2011

9 veckor till sommarlov

Idag är det 9 veckor till vi ska examinera C-uppsatsen...9 veckor innan allt ska vara klart :p Ojoj! Med tanke på hur fort tiden går så känner jag en aning panik för hur vi ska hinna det... Men förhoppningsvis så kommer det att gå. Idag har vi projektseminarium och får veta om vi är på rätt spår eller får börja om från ruta 1.

Här hemma har jag påbörjat ett litet projekt i barnens "garderob"...eller det är väl mer en "walk in closet" ;) Från att ha varit mörk och trist så ska den bli ljus och fin. Ska måla himmel och gräs, sätta wallies i form av blommor och kanske fjärilar...kommer att bli jätte fint. Sen ska det sättas hyllor för kläderna och kanske köpas lådor dit in. Bilder kommer senare...då det är klart eller lite mer gjort i allafall.

Sen har vi även påbörjat hallen på övervåningen. Skrapar bort tapeterna från väggen för att sen eventuellt väva och måla eller tapetsera...beror på vad som blir billigast. Ett nytt golv ska läggas där också och så ska vi inreda en typ av myshörna där. Kommer att bli fint då det är klart....hoppas jag i allafall :p

Ute börjar våren vara på väg...och jag bara hånskrattar åt snön som inte har en chans mot plusgraderna ;) haha. Vill att det ska bli sommar NU!!!

Förresten så har jag nu fått veta var jag ska vara i sommar. Det blir på beroendeenheten. Ska bli spännande. Känns super bra att redan nu veta att jag har jobb i sommar och var jag ska vara... Längtar till får ett schema så jag ser exakt hur jag kommer att jobba.

Nä, nu ska jag gå och måla ett varv till på himlen innan det bär av till skolan...

Kram!

Inga kommentarer: