lördag 14 januari 2012

Ibland är oturen på min sida...

I torsdags på morgonen upptäckte jag att Milla inte var i sin bur :s Hon har på nått sätt tagit sig ut ur buren, och var hon tagit vägen är det ingen som vet. Hon kan ha blivit kattmat, men hon kan också vara gömd någonstans eller helt enkelt ute på äventyr :p Jag hoppas att vi hittar henne...men för var dag som går minskar hoppet att hitta henne levande, speciellt med tanke på att det finns 5 katter i huset.

I går var det som många säkert uppmärksammade fredag den 13:e. Trodde inte att jag skulle ha otur, men ack så fel jag hade :p Klarade köra hela vägen från Jävre till Skellefteå utan någon incident trots snörök och blåst. Men när jag väl är nästan hemma, på Skelleftehamnsleden, så sker det man inte vill ska hända. En idiot i bilen framför bromsar för att släppa iväg bussen som står på hållplatsen...på en 70-sträcka! Jag har då 2 val. Att antingen köra in i den lilla bilen som då i sin tur kommer att fara rakt in i bussen, eller väja och köra in i snökanten mellan körfälten. Självklart valde jag snön!
Gissa om jag var förbannad på personen i den lilla jävla bilen som bromsade? Skulle ha kunnat DÖDA om jag hade chansen. Tro inte heller att den bilen stannade, och inte bussen heller...för att inte tala om alla andra bilar som bara passerade... Men tillslut kom en "hjälte", en ung kille som körde traktor och skulle ploga på hållplatsen. Han frågade om jag ville ha hjälp och bli dragen loss. Eftersom jag visste att Magnus skulle komma, men att han inte farit från jobbet så tackade jag så klart ja till hjälpen. Kort och gott, han drog loss mig och jag kunde köra hem...darrande som ett asplöv.

Ett stort tack och en guldstjärna till killen i traktorn, och till Magnus som lugnade mig via telefonen. Nu står bilen i svärfars garage för upptining...den blev en del snö i grillen och framhjulet på vänster sida. Men vad vi kan se så är inget trasigt. Magnus ska dit och kika i morgon för att vara på den säkra sidan...

Ska vara glad att jag lever och inget värre hände, men det var jävligt onödigt alltihop! Känner så ilska mot idioten som bromsade... Den jäveln måste ju ha köpt sitt körkort på Blocket eller nått :p

Idag har Jesper och Maja haft gemensamt kalas. Men det görs inte om. Inte för att det var mycket barn, utan för att J bara jävlas med M hela tiden. M kom flera gånger och var ledsen för att J hade varit dum och gjort ditt och datt... :s Jaja, nu är det i allafall avklarat.

Nedräkningen inför fredag fortsätter... Börjar vara klar med allt gällande kläder och så. På onsdag ska jag och fixa naglarna hos Kickis nagelmakeri och på fredagmorgon klippning hos Ida. Före det hade jag tänkt hinna med att sola en gång och så färga håret... Måste ju vara snygg då jag blir sjuksköterska :p ;) Förhoppningsvis blir det en trevlig kväll med klassen. Sen får jag se om jag har nått firande hemma. Vet inte vem jag skulle ha bjudit...så det blir nog inget.

Nä, nu titta lite tv och sen sova! Det kommer ju en dag i morgon också ;)

Kram!

Ett litet tillägg...det finns de jag vill bjuda hit, men de har problem att komma hit pga att vi lever i ett zoo... Så ni är inte bortglömda...

1 kommentar: