torsdag 29 december 2011

Det blev en till...

Efter att jag köpte Milla så började jag tänka...och kom fram till att jag faktiskt är lite sugen på att testa på hamsteravel :p Så idag när vi var till Luleå så köpte jag en hamsterpojke. En mycket söt, men ack så busig pojke i färgen choklad. Då Millas färg är silvergrå så tror och hoppas jag att ungar av dessa skulle bli mycket fina.

Han har fortfarande inte fått något namn, men vi funderar på det. Jag köpte honom på Djurmagazinet och han är uppfödd hos en av tjejerna som jobbar där och det följde med stamtavla för 5 generationer bakåt. Det underlättar en del vid avel så man vet vilka färger som kan tänkas bli.

Snabb som attan och svår att få på bild...

Men tillslut så lyckades jag få en fin bild på min chokladbit ;)
Många tycker nog att jag inte är riktigt klok som funderar på hamsteravel samtidigt som jag har 5 katter :p Men varför vara som alla andra? Jag känner att jag i allafall vill prova. Att jag dessutom har Magnus som stöttar mitt beslut gör mig glad. Han är lika mycket och gosar med små mysarna...

Som sagt, vi var en sväng till Luleå i dag. Magnus skulle "shoppa" lite... Själv blev det inte så mycket mer än en hamster och lite småpjoller.

I tisdags var vi till Arvidsjaur en sväng för att hjälpa pappa med datorn. Jesper valde att stanna kvar och kommer hem i morgon. Måste säga att det har varit skönt att ha lite "ledigt" från honom, även om han är väldigt saknad också.

4 dagar med Cambridge och det känns bara bra. Ska förbi och handla lite mer i morgon så jag har ett tag framöver.

Nä, nu ska jag och min ömmande kropp se om det finns nått på tv att titta på...annars är det väl lika bra att sova.

Kram!

Inga kommentarer: