onsdag 21 december 2011

Tagit ett beslut

Jag har tagit ett beslut som för många kan tyckas vara ett sjukt beslut. Många tycker nog att det är förbannat onödigt och löjligt från min sida... Men jag har har bestämt mig att göra en ny start innan det nya året. Jag var och skrev in mig på Skellefteå Wellness i går och kommer från och med på tisdag, 27/12, att köra Cambridge viktprogram 3+1. Jag har haft ett mål i snart 5 år som jag vill nå, och nu jävlar ska jag nå det!

Jag vill börja mitt "nya" liv som sjuksköterska som en sund människa. Om jag fortsätter att låta mitt sötsug ta över så är jag snart tillbaka där jag var innan jag fick barn...och där vill jag inte vara! Det här ska då vara ett bra sätt att komma från detta jävulska sug som jag inte kan kontrollera. Så precis som en alkoholist vill bli nykter, eller en knarkare vill bli ren så vill jag bli fri från detta helvete.

Så jag kommer fullständigt att SKITA i allas tyckande och kommentarer angående detta! Kan man inte respektera MITT beslut så är det inte mitt problem. Jag kommer att äta mat, 1 gång/dag, och då inte i lika stor mängd som nu. Dessutom så är detta bara under en period tills jag känner att jag kan kontrollera det här med sötsug och mängd... Jag vill kunna ta 1-4 bitar och sen vara nöjd...inte vräka i mig en påse med skumtomtar och en påse med Dumle med pepparkakssmak bara för att jag inte kan hejda mig själv :p

Nu hoppas jag att mina vänner, nära och kära kan acceptera mitt beslut och stötta mig i detta! Jag har kört VV, jag har testat GI, men inget av det har fått bort "sockerjävulen"... Så detta är min sista utväg!

Ha en bra dag alla där ute som eventuellt läser min blogg.

Idag får vi förresten golvmatta på lilltoan upp så vi kanske kan fortsätta där så fort ekonomin tillåter ;)

Kram!

3 kommentarer:

Sarah sa...

Det är varken onödigt eller löjligt att bry sig om sitt eget välmående så länge man vet vad man gör och varför man gör det. Cambridge är ingen livsstil - men ett verktyg för att påbörja resan och under tiden får man rensaka sig själv och sitt eget ätbeteende. Jag drack väldigt mycket kolsyrat vatten (SodaStreamer) och kaffe, och det hjälpte fantastiskt mycket. Den första veckan kan vara tuff men ger resultat om man inte fuskar! Kör hårt - du fixar det!! Kram!

Sarah sa...

Rensaka?? Rannsaka tror jag att jag menade :P

Kajsa sa...

Jag skulle också behöva få bort "sockerjävulen" Beräta gärna hur det går :-)