fredag 2 december 2011

Smärta!

Det började redan i går med en konstig känsla i höger sida av ansiktet, uppe på huvudet och kring örat. I morse var det samma + att det kändes konstigt i höger arm och ben. Lite som en tandvärkskänsla, och att det liksom ilar vid beröring.

Dagen har jag klarat av genom att ta Citodon + att jag är jävligt envis.

Kommer hem vid fyra tiden och fullkomligen kraschar! Smärtan har vunnit över min envishet! Har en underbar make som fixar med middagen då han kommer hem så jag kan inte horisontalläge en stund i hopp om att orka mer efter middagen. Under tiden vi äter känner jag bara hur kroppen mer och mer ger upp för smärtan. Så min fredagkväll blev ingen myskväll med familjen, det blev en kväll nedbäddad i sängen med smärta...

Nu har jag fått mig till soffan och sitter en stund med datorn. Funderar på om det kan vara så att blåsten är skurken till smärtan, eller om det helt enkelt är så att min energi är helt förbrukad efter en vecka med full fart? Svårt att veta!

Jag både vill och borde göra klart med prismärkningen av smyckena som ska med på söndag och säljas på skyltsöndagen här i Skelleftehamn. Hoppas det blir många som kommer och tittar och att jag får sålt en del, så jag kan beställa nytt material och göra lite nya saker... Många idéer finns det ;)

I går var det utvecklingssamtal på skolan för J. Det gick precis som jag hade anat. Problem med att ta instruktioner, problem att genomföra uppgifter han får, problem med de sociala reglerna... Nu ska skolan ta tag i att göra ett ITPA test och sen ska vi tillsammans göra upp en handlingsplan. Skönt att det äntligen händer nått där också... BUP har vi igen på måndag, och fortsättning av Theraplay.

Nä, om man skulle ta kvällens medicin och åter krypa ner under täcket och hoppas på en god natts sömn och att jag vaknar någorlunda smärtfri. I alla fall mindre än nu i kväll.

Kram!

Inga kommentarer: