måndag 20 december 2010

4 dagar kvar

Om bara 4 dagar är det julafton. I kväll har jag varit iväg och handlat julmaten och de sista julklapparna...SKÖNT!  Nu slipper jag trängas med alla andra på torsdag :p Det som måste kompletteras, som mjölk t ex, kan jag köpa här på ICA.

Någon julstämning har inte heller infunnit sig. Fattar inte vad det är som hänt...brukar ju i allafall ha en gnutta julstämning då det är så här nära, men icket! Jaja, det är bara att hoppas att det blir en bra julafton ändå och att barnen blir glada för sina julklappar. Vilket jag tror att de kommer att bli.

Snart är praktiken över och det är otroligt tråkigt. Jag har trivts superbra denna gång...tror det är den bästa placeringen jag haft. Vem vet, kanske jag kommer att återvända dit då jag gått ut...hoppas på kommunens trainee system ;) Då har man i allafall jobb från februari till september och det är ju alltid nått.

Ute vräker snön ner och har gjort det i x-antal dagar. Det hinns knappt skottas så är det lika mycket igen. Jag fullkomligt HATAR detta jävla väder. Det blir jobbigt att ta sig fram, man måste skotta, det är kallt och äckligt och sist men inte minst...jag får sån jävulsk smärta i hela kroppen då det blåser och snöar... Men att säga att man hatar snö och vinter är inte populärt. Det finns de som avgudar vintern och snön, tycker den är fantastisk osv... Men jag är INTE en av de! Önskar att folk kunde respektera mina åsikter och känslor om denna jävulska årstid! Det är inte varmt i helvetet...det är KALLT och SNÖIGT, och det är där vi befinner oss just nu!!!

Det värker som tandvärk i ryggen för varje andetag jag tar, armarna är ömsom bortdomnade och ömsom drabbade av en brännande känsla, i benen kryper det som om myror sprang under skinnet, fot- och knäleder ömmar som om jag sprungit ett maratonlopp. Det rycker i varenda muskel då jag ligger ner och försöker slappna av...
Nä men få se nu...jag var bara lat och gnällig...

Här ligger jag...trött och slut med datorn och en kelsjuk Alice. Nu blir det en sväng förbi tandborsten och sen kryper jag ner under täcket...

Kram!

1 kommentar:

Myzan sa...

Vi får sluta upp å vara gnälliga å bittra ;)