torsdag 9 december 2010

Tiden går...

lite väl fort ibland kan jag tycka... I morgon är det bara 14 dagar kvar till julafton. Tack och lov är jag vi nästan helt klar med alla julklappsinköp. Bara till min bror och nått mer till mormor och farmor...och kanske nån liten till sak till barnen. Nått roligt att få på morgonen och sysselsätta sig med under dagen, kanske pyssel eller ett spel.

Sen har vi ju födelsedagsbarnet som vi måste köpa present till. Tur det är en dam som VET vad hon vill ha ;) Får inte glömma att jag också ska i väg med min bror och köpa julklappar...men jag ska fundera ut nått till alla han ska köpa till i förväg så kommer det att gå mycket snabbare då vi väl är i väg.

Tycker det känns väldigt trist att det inte är långt kvar av praktiken nu... Har verkligen trivts super bra där. Skulle nog till och med kunna tänka mig att jobba där sen då jag är klar. ALLA är verkligen hur gulliga som helst. Måste se till att fixa nått riktigt fint och bra som present då jag slutar...så att de inte glömmer bort mig ;) hehe

Ja just ja, på tal om tid... Det är allt bra mycket framför en nu. På lördag ska jag jobba på Lövgränd mellan 11-22. Måndag morgon åker Magnus på kurs och kommer hem sent på tisdagkväll, och på måndagen är det lucia först på skolan på morgonen och sen på dagis på kvällen. Onsdag då jag slutar så drar jag och Carina till Maria i Jävre och stannar där till på torsdag då vi har föreläsningar på skolan. Helgen innebär praktik...fredag kväll, lördag dag och söndag kväll. Eventuellt blir det att fara och äta julbord med Magnus jobb där på lördag om jag hinner...

TID!!! Jag vill ha mera TID!

Känner att jag kan bli lite sne på alla som klagar att de inte har tid med ditt och datt. Jag har en hus och tre barn att ta hand om, läxläsning och sånt, tvättberg som gör mig mörkrädd. När man gjort allt det där som man MÅSTE, då har man ingen energi kvar... Vissa dagar har man inte ens energi till att göra det man MÅSTE, och då är det fan inte roligt...för då är det mer att göra den dagen man har lite energi över.
Få se nu...umgås med vänner? Hur gjorde man det? Det är vad som fått stryka på foten och stå åt sidan. Till och med att låta barnen leka med kompisar...tiden finns inte och inte orken att skjutsa de eller ha andra barn här. Tråkigt men sant! Man är en dum mamma också!

Jag lever, men jag har inget liv! Eller i allafall inte ett liv med livskvalitet... För jag anser att livskvalitet är att umgås med goda vänner, äta nått gott och skratta och ha trevligt. DET är vad jag längtar efter just nu...

Annars då? Ja livet är ju en berg- och dalbana, det går upp och det går ner... Just nu är jag nog någonstans mittemellan en topp och en dal, lite så där lagom neutral :p

Nu har jag snart tv tid, en av de tre jag har varje vecka. S.O.S Västkust kl. 20.00 på kanal  5...

Återkommer när tid och lust finnes!

Kram!

1 kommentar:

Myzan sa...

Hoppas innerligt att tiden ska räcka till då du har gjort praktiken klart, en liiiten lucka om inte annat ;)
*kram*