måndag 31 januari 2011

Feber

Har en liten tjej hemma i dag som låg på gränsen till feber i morse, och även i går gjorde hon det. Trött och slut är hon och inte alls så där matfrisk som hon brukar vara. Så jag fick snällt stanna hemma med henne och strunta i dagens föreläsningar... Jaja, inte så mycket att göra åt. Bara hoppas att det inte blir långvarigt och att inte alla tre ska vara sjuka.

Sitter och letar efter lite roliga och förhoppningsvis goda recept på mat, men det är inte lätt att hitta nått som passar till hela familjen. Barnen är ju så rackarns kräsen att det är svårt att få de att gilla något nytt. Får väl se till att handla hem fiskpinnar, blodpudding och annat som de gillar och sen göra nått nytt och nyttigt till mig och Magnus ;) Hoppas jag hinner bli klar med matlista och handlingslista så jag kan fara i väg och handla efter middagen idag, vore himla skönt att få det bortstökat.

Kanske jag skulle ha gjort dagens middag, lasange, så jag slipper tänka på det sen. Då kanske jag t o m hinner ner och träna lite innan storbarnen ska hämtas hem från fritids ;) Fast då krävs det ju att jag orkar lyfta på min rumpa och börja göra lite nytta... Tänk att det ska vara så himla svårt att komma i gång med att göra det man ska, och när man väl kommit igång så går det ju ändå rätt fort...

Återkommer kanske sen igen...

Kram!

Inga kommentarer: