måndag 25 augusti 2008

Måndag igen

Jaha...här sitter man på skolan. Har ett långt hopp mellan lektionerna på måndagar. Den första slutar 9,50 och nästa börjar 14,10... Tur det finns datorer i allafall så man kan fördriva tiden lite ;) Har suttit och jobbat lite med Word, så jag hinner det som ska hinnas i Programhanteringen denna vecka. Kommer ju inte att vara på lektionen på fredag för att jag ska hinna med bussen till den lilla hålan norrut :p

Var och pratade med de på CV om mina beyg och om de skulle räcka till att ta sig in på Sjuksköterskeprogrammet till våren...men mitt medel var lite mindre än vad det var nu i höst på intaget... :S Så det blir till att göra högskoleprovet i hopp om att det ska ge mig större chans att ta mig in. För om jag inte tar mig in, vad ska jag då göra? Jag vill ABSOLUT INTE tillbaka till barnomsorgen... Men jag gissar att jag inte har nått större val om jag inte tar mig in...buhu!!! Ska fan ge allt så jag kanske fixar ett MVG i NkB. Det kanske hjälper till att höja medlet lite...

Tråkigt väder är det också... Det såg ut som om det skulle bli en fin dag i dag då jag klev upp i morse...men icke! Bara att gilla läget att hösten är här och med den det tråkiga gråa vädret.

I morgon ska Jesper och Maja följa med farmor och farfar och sova borta i husvagnen. De längtar massor och frågar hela tiden när de ska fara ;) Då har vi bara lillfisen att ägna oss åt. Det kan hon behöva, lite egentid med mamma och pappa...
Sen får vi se vad mer denna vecka har att bjuda på... Hoppas bara att jag ska slippa vissa irritationsmoment som driver mig till vansinne....

Ha det bra alla där ute!!! Det ska jag ha... ;)

Inga kommentarer: