torsdag 27 november 2008

Hej tomtegubbar...

Ja, alltså sången...

Jesper sprang runt och sjöng den i dag. Men med en lite annorlunda text än vad man är van att höra... hihi

Hej tomtegubbar slå i glasen och låt oss smutsiga vara.
En liten tid, vi leva här.
Men mycket möbler och stort besvär.


Gissa om jag skrattade!?

Sen var det där med rättvisan i livet. Mina barn verkar tycka att allt är tok orättvist! Maja var till tandläkaren i dag och fick ju då välja en liten sak, och valde en ring. Jesper tyckte att det var såååå orättvist och att nu hade minsann Maja mer saker än han...
Spelade ingen roll att jag förklarade att han ska dit i januari och kommer då att få välja en sak ur den där lådan. För det var sååå orättvist! Han tyckte t o m att vi skulle åka till Barnens hus och köpa honom en leksak för att det skulle jämna ut sig... *suck* Ja vad säger man då...

I dag kom det paket... Både till mig och till barnen...eller ja till ett av barnen. Lite julklappar som beställts. Gissar att det kanske kommer ett i morgon eller på måndag igen...till nästa unge ;) Vann nått skoj på Tradera som jag tror kommer att bli en höjdare. Nu är det bara att komma på en sak till att ge till minin i familjen...sen blir det väl lite småsaker till också till alla.

Vad jag önskar mig själv har jag ingen aning om. Tycker det är sååå svårt att komma på saker bara så där. Men det blir säkert bra ändå ;)

Ute faller just nu stora tunga snöflingor, och det gillas INTE av mig! Vill inte ha mer snö nu... :S Hatar, hatar, hatar snö!!! Är det mycket snö i morrn, vilket jag gissar att det kommer att vara, så ida jag då inte ta ut bilen ur garaget och fara i väg till öppna förskolan med barnen. Då stannar vi hemma och "bråkar" som vanligt... :p På eftermiddagen skulle nog Caroline komma förbi och hämta sakerna hon beställt från Oriflame med mig, och då får våra barn leka med varandra en stund...

Ojoj, trött som attan är jag... Kanske man skulle försöka slita sig från denna och uppsöka sängen i stället... Kanske stoppa näsan i korsordstidningen en stund ;) Känns skönt att man inte måste plugga nått mer. De enda prov jag har kvar nu är sånna jag inte kan plugga till. I Excell på måndag och praktiskt prov i Webbdesign den 10/12... Men det är lugnt, jag är ju bäst på sånt ;) :D hihi

KRAM till er alla som läser... OM det nu är någon :p

Inga kommentarer: