fredag 28 november 2008

Trött...

I dag är jag svintrött... Maja ropade i natt vid 4 tiden, då jag kom upp var det mörk på hela övervåningen. Hon sa att hennes lampa small och så blev det svart... Gick ner och hämtade Magnus och en ficklampa. Det hade gått en säkring... Så den byttes och så la hon sig igen och jag hoppades att hon skulle somna om.

Det gjorde hon ju så klart inte :s Så när de kom och plogade här ute vid 4,45 så ropade hon igen och frågade vad det var. Sen dröjde det inte länge så kom hon ner och skulle dricka och kissa. *suck* Ville ju sova!
När klockan var just efter 6 kom hon ner och ville se tv... Eftersom Magnus klivit upp så sa jag åt henne att lägga sig på hans sida i sängen och vila ett tag till. Haha...inte gjorde hon det inte! Nej hon låg och sjöng :s

Tyvärr så är ju hon minst lika trött som jag är, men på henne märks det ju mer. Hon blir ju arg som ett bi för småsaker.

Men jag har hunnit vara duktig på morgonen i allafall. Efter frukost hjälpte jag Jesper och Maja att leta en sak de hade borta. Sen fick Wilma stanna där uppe med de och leka så jag kunde dammsuga nedervåningen i lugn och ro. Har letat fram julgardinerna som ska strykas, har hunnit laga dagens middag så den bara är att värma sen... Känner mig riktigt duktig faktiskt ;)

Som jag trodde så kom det "paket" med posten i dag också. Nästa julklapp har alltså anlänt. Nyfikna barn hade jag, men de accepterade att de inte fick se vad som var i och att det inte skulle öppnas nu ;) Otroligt! Trodde det skulle bli ramaskri eller nått...

Återkommer kanske senare om jag har nått vettigt (eller inte) att skriva!

Inga kommentarer: