onsdag 7 juli 2010

Efter regn kommer solsken

Så var det här i dag. I morse då jag körde till jobbet regnade det rätt rejält...trist och tråkigt! Åkte i väg till Burträsk på marknaden med paraplyn i högsta hugg. Men de behövde vi minsann inte använda oss av många minuter...nä där sprack det upp och solen kom fram och värmde med sina strålar.

Vi hade en riktigt trevlig stund där borta jag och de två brukarna som var med. Kikade på massor av saker och köpte en liten sak var till barnen. Inte illa att få strosa där och samtidigt få betalt ;) Det gillas!

I morgon är det jobb hela dagen... Funderar på att t o m stanna kvar där och sova över till fredag då jag börjar 10. Då slipper jag en massa körande och sen får jag faktiskt sova ut på riktigt...inga barn som kan väcka mig och jag måste inte kliva upp för att finnas tillgänglig från kl 6. Så det blir nog till att packa väskan med övernattningssaker och en korsordstidning ;)

Har en söt liten kattjej här bredvid mig som sover. Hon är så otroligt söt lilla gumman. Det är så kul att se hur bra hon trivs här och att hon och Tiger har funnit varandra. De ligger och tvättar varandra ibland och är så söta...sen kan de också busa rätt ordentligt :p Hon springer ut och in som hon vill då vi är hemma och altandörren står öppen...och hon älskar att få vara ute.

Tröttheten verkar inte vilja släppa greppet om mig :s Gäspar så käken nästan hoppar ur led och ögonen svider så jag knappt orkar hålla de öppna...*suck*

Om en vecka packar vi husvagnen för fullt för att på torsdagmorgonen åka mot Arvidsjaur och stanna till söndag. Förhoppningsvis så kommer det att bli trevligt och jag slipper känna så som jag brukar då vi är där...

Nu, stoppa nått i magen och sen sova.

Kram!

Inga kommentarer: