lördag 3 juli 2010

Njuter av värmen

Sitter just nu ute på altanen och njuter av den varma sommarluften...det är inte nått man är bortskämd med denna sommar, så då måste man ju passa på.

Idag har vi varit till M och hjälpt honom lite i den nya lägenheten. Köpt lite nya möbler som vi monterat i hop och burit lite saker till hans förråd. Han var väldigt glad att han kunde köpa lite nytt och få det så fint. Det är ju inte nått som han är van vid :p Sen har vi bara njutit av värmen och grillad god mat...kycklingfile blev det...

Ringde i går det där samtalet som jag så länge sagt att jag skulle göra. Förhoppningsvis kommer det att bli nått resultat av det, men det kommer nog att ta väldigt lååång tid :s Fick i allafall veta lite saker som vi skulle kunna kolla upp för att underlätta vår vardag.

Det är i de här stunderna som jag tycker det är väldigt jobbigt att vi inte har större "nätverk" av släkt och vänner som kan hjälpa oss... Många förstår nog inte hur tufft det är hos familjen Carlsson. Man försöker ju liksom ha en fasad utåt, medans man inåt lider och plågas. Inte trodde jag att det skulle bli så här... Hade jag vetat det så hade jag nog gjort några annorlunda val i livet.

2 dagar till med ledighet innan det är dax för 7 dagar med jobb. Hoppas på bra väder de 2 dagarna så vi kan vara ute. Barnen har börjat surra om att de vill bada, så vi måste nog se till att det blir av snart.

Ska snart börja dra mig inåt och få i säng barnen. Sen kryper jag upp i sängen och tittar på film med min älskade make... Längtar till slutet av augusti/början av september då vi kanske kan få oss några dagar utan barn...något som vi verkligen behöver.

Kram!

Inga kommentarer: