lördag 24 juli 2010

Mitt i helgen

Lördagkväll och snart är även denna helgen slut...

Vi åkte in till stan i morse för att kika lite på rean. Kom därifrån med 2 tunikor och ett par sköna mjukisbrallor till mig och ett par chinos, en kortärmad skjorta och ett par shorts till Magnus. Inte illa att vi hittade lite kläder till han också på rean ;) Han blev en riktig snygging i kläderna, så nu måste vi nog fixa barnvakt så vi kan gå ut tillsammans :p ;)

Blev måttligt förbannad då vi var i stan och Wilma behövde kissa. Vi gick till toaletterna uppe på CK. Den ena toan där inne var trasig, och de andra var upptagna och en person stod i kö. De ena blev ledig och tjejen före gick in. Tänkte att det här kommer ju att gå fort och Wilma behöver inte riskera att kissa ner sig... Efter 10 minuter var det FORTFARANDE upptaget på toaletterna! Kön började växa rätt rejält där inne då... Blev så förbannad att jag ringde Magnus och bad honom komma dit och ta in henne på killtoan.

När jag då står och väntar på de kommer tjejen ut därifrån... När hon gick in var hon osminkad och såg allmänt risig ut, men när hon kom ut var hon sminkad upp över öronen!!! Visst i HELVETE hade hon kunnat göra det ute vid spegeln utanför toan?! Hon hörde ju att Wilma sa att hon höll på att kissa ner sig, flinar till henne och går in... Jävla idiot säger jag bara!!!

Sen for vi till Byske och kollade på marknaden. Hittade inte nått precis...men det var kul att kika i allafall.

Väl hemma så grillade vi fläskfilé och åt det med klyftpotatis och en fetaostsallad... MUMS!!! Sen har tjejerna lekt med Nora, grannen, och Jesper har byggt med lego. Så vi fick alltså en lugn stund efter maten idag...händer inte ofta.

Har suttit och klurat på vad jag ska önska mig i 30 års present... :p Kom fram till att det jag vill ha är; en sprillans ny ROSA ford fiesta, en vecka utomlands för 2 med barnvakt här hemma, en ny ytterdörr och en iPhone ;) Undra om jag kommer att få något av det? Återstår att se...

I morgon har vi tänkt dra i väg barnen på lite äventyr, de ska få uppleva nått som mamma och pappa fick uppleva som liten. Bilder kommer mest troligt i morgon ;)

Nu ska här lösas lite korsord innan jag ska sova.

Kram!

Inga kommentarer: