torsdag 1 juli 2010

På hemmaplan igen

Man brukar ju säga borta bra men hemma bäst...och det är nog lite så. Fast här spelar det då ingen roll om vi är borta eller hemma, barnet/barnen bråkar lika mycket ändå :s Det enda som är bättre hemma är att man inte behöver skämmas för hur han låter.

Men i det stora hela, om man bortser från det "vardagliga", så har vår lilla semestertripp varit jätte trevlig! Lite kul var att vi träffade Gabbis med familj där på campingen. Det var en riktigt fin och mysig camping, så dit kommer vi helt klart att åka igen ;) Väldigt fin för barnfamiljer.

Vi har hunnit med lite shopping, en sväng till Teknikens hus och en liten tur till järnvägsmuseet för grabbarna + Wilma. I går var jag även till Sunderbyn och följde med mamma på ett läkarbesök som hon inte ville vara ensam på. Det var både lärorikt för mig och bra för oss båda att jag var med. Mamma tyckte det kändes tryggt att ha mig med som förstod vad doktorn sa och kunde ställa frågor.

Fick ett telefonsamtal i dag om att det var på mitt ansvar att se till att Mattias lägenhet blir utstädad...senast i morgon! Trevligt...har ju väntat 2 veckor på att få veta hur det skulle bli. Jaja, det var bara till att packa sig i väg dit och städa, trots grym huvudvärk och en rygg som jag trodde skulle gå av. Men nu är det gjort i allafall och jag kan lägga den där flytten bakom mig.

I kväll har jag och Magnus gjort nått som det är år och dar sen vi gjorde senast...vi har suttit och spelat kort. Kan inte minnas då vi gjorde det senast :p Sen har jag också hunnit med att färga håret...en aning mörkare än sist ;) och jag är JÄTTE nöjd...

Nu blir det sängen...tröttheten har vunnit över tjurskallen.

Kram!

Inga kommentarer: