måndag 19 juli 2010

Vår långhelg i Arvidsjaur

I onsdags åkte v i ju iväg med husvagnen till Arvidsjaur. Jesper valde att sova hos mormor och morfar så vi hade bara tjejerna hos oss i husvagnen...och det kallar jag SEMESTER! Vi kikade runt lite och jag fyndade bland annat ett par fina skor att ha i höst/vinter. Inte illa då det var halva priset på de... Hittade även en annan sak som vi blev rätt sugen på, och efter några telefonsamtal så blev det bestämt att vi skulle göra som vi önskade.

På torsdagen kom Magnus mamma och pappa upp en sväng, för att titta och skriva lite papper osv...och på fredag morgon packade vi ihop vårt pick och pack och drog i väg med husvagnen till Traktor och husvagnsservice för att byta den till en lite större vag ;) Vi bytte in en Polar 450 -88 mot en Polar 547 -90, så nu ryms hela familjen utan att behöva trängas. Vi kommer "bara" att måsta betala 20 000:- själv, och det känns det värt.


Jag är redan kär i den och den har fått namnet BIRC, efter Magnus föräldrar ;) Nu ska det bara piffas till lite i den med lite kuddar och lull-lull...

Fredagen bestod också i en tur med ångtåget som kör där i Arvidsjaur. En riktigt trevlig tur var det, med väldigt god mat, trevligt sällskap, mysigt badställe och en överlycklig Jesper. Han hade nämligen turen att få åka med inne i loket tillsammans med Göran (som förövrigt brukar köra det där själv), vilket inte många småkillar har fått göra...

När vi var i Slagnäs skulle de flytta loket och då fick man även chansen att gå igenom det för att titta hur det såg ut, och den chansen vi ju så klart ;) Riktigt häftigt att det går att köra en sån där :p Vi kommer helt klart att fara och åka nästa sommar igen, och då ska vi ta med sällskap här hemifrån har jag tänkt ;)

Jag på väg ner från loket efter en titt

Så här såg loket ut, riktigt stiligt måste jag säga... :p

Nu är det bara 3 timmar kvar av mina ledighet... Längtar faktiskt att jobba. Har ju inte så där värst många timmar denna vecka att jobba och sen är jag ju ledig helgen... Lite sugen är vi att packa husvagnen och fara någonstans lördag till söndag, kanske bara någonstans här i kring. Så barnen får "träna" sig i att sova i husvagnen ;)

Nu blir det att slappa tills det är dax att fara. Ha det gott alla där ute!

Kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad skoj ni hade en bra helg! Och grattis till er snygga husvagn!
Kramen