fredag 30 juli 2010

Jordgubbar

Idag har vi varit och plockat jordgubbar. Jag och barnen följde med mina föräldrar och Mattias till Skråmträsk och plockade. Själv skulle vi inte ha just nå då vi har kvar i frysen sen förra året, men jag var snäll och plockade åt svärmor och svärfar ;) Det är nu rensat och ligger i burkar i frysen och väntar på de.

Jesper hade tid på ögonmottagningen i morse. Precis som jag trodde så skulle det bli liiite problem :p Han HATAR då han måste hålla upp ögonen och det går inte att be honom att få se i hans ögon, då börjar det bara att rinna och han måste gnugga de... I allafall så visade det sig att han är irriterad på insidan av ögonlocken, det ser ut som en allergisk reaktion men är inte det. Tydligen vanligt bland barn i denna ålder och speciellt hos pojkar... Så han fick kortisondroppar som ska droppas morgon och kväll i 1 månad...och det är inte lätt vill jag lova, men det är en helt annan berättelse :p

Har flängt runt här hemma i kväll och städat och tvättat...mest för att slippa tänka på det i helgen då jag jobbar. Vill inte heller be Magnus ta allt...men vill att det är fint på söndag då Jesper fyller år :p Men nu är jag så himla trött att jag snart somnar sittandes, så att ta och krypa i säng vore kanske nått ;)

Jag har bestämt mig!!! ;)

Kram!

Inga kommentarer: