onsdag 14 oktober 2009

Livet är en berg- och dalbana

Just nu så befinner jag mig i en av de djupaste delarna i den...satan så nere jag är. Allt känns bara piss! Har inte motivation till nånting och det känns som om allt går emot mig. Hatar alla jävla måsten som finns just nu...skulle bara vilja ligga i sängen och glo i taken, men inte får man det inte...

Att jag sen är stressat som satan inför tentorna på måndag gör inte saken bättre, massor med information som ska in i en skalle med ständig huvudvärk. Lätt det går då...not! Det är dagar som dessa som jag undrar vad fan jag håller på med, om det kanske inte vore lika bra att skita i allt och hoppa av... Kommer ändå att misslyckas i slutändan.

Det är dessa dagar som alla mina fel och brister känns super gigantiska, och det är det enda som jag tänker på. Känner mig totalt värdelös... Det är dessa dagar som ett visst mail gör sig påmint och jag känner mig ännu mindre, mer värdelös och totalt jävla misslyckad. Du ska få se...du kommer att ha rätt...

Många som läser tänker nog nu att "Jaha, nu är hon igång och klagar och tycker synd om sig själv igen!" Fuck you i så fall! Du behöver inte läsa... Det här är mitt sätt att ventilera mina känslor, och just nu mår jag rent ut sagt så jävla piss man bara kan!

Skulle mer än gärna vräka i mig en stor jävla godispåse nu bara för att jag tycker synd om mig själv...men det kommer inte att göra saken bättre...snarare tvärtom. Finns ju ett talesätt som säger: "Sprit löser inga problem, men det gör inte mjölk heller" men det stämmer inte in på mig för jag tar ju inte till spriten när jag är nere, så för mig skulle det i stället vara "Godis löser inga problem, men det gör inte frukt heller" :p

Nä nu skiter jag i det här och sätter mig framför tv:n eller nått... Får hoppas att det i allafall finns en gnutta motivation i morgon till att plugga, annars kommer det att gå åt helvete!

3 kommentarer:

Myzan sa...

Skickar här en uppmuntrande kram å hoppas du kravlar dig upp MYCKET snart.

Anonym sa...

Vill bara säga att jag tycker att du gör det jättebra som, trots din värk ändå orkar ta hand om tre ungar och plugga till sjuksköterska.
Har själv ofta värk men ingen diagnos. Starkt jobbat Maria!

Sarah sa...

Vad jag vet har du inte misslyckats på någon tenta än så än har du inte levt upp till dina egna förväntningar av misslyckande.
Men det ÄR jobbigt att vara nere i dalen dit inget solljus når - och du är inte ensam att må så, om det känns bättre att veta det. I värsta fall: du och jag tar omtentorna tillsammans - vi fixar det! Stor kram!