fredag 30 oktober 2009

Sjuk kille

När jag hämtade Jesper idag var han inte pigg alls... När vi kom hem så kollade jag och han hade feber...39 grader :p Han gick frivilligt upp på sitt rum och la sig i sängen och låg ända till vi skulle äta middag. Sen har jag legat i soffan och kollat på film. Tror att klockan inte var mer än sju när han valde att gå och lägga sig för natten...

Ska vi tro att det är vattkopper som är på g att blossa ut eller är det nått annat vi har fått i huset? Återstår att se. Så jag gissar att vår helg kommer att bli en väldigt lugn helg i hemmets lugna? vrå. Har i allafall tänkt en sväng på stan i morgon. Måste på Cubus och köpa ett par tjocksockar jag sett där. Fryser så hemskt om mina fötter jämt... Inte kul!

Har försökt mig på att plugga idag, men det är inte lätt de dagar då man har ont. Tog citodon enligt ordination, men blev så jätte trött och snurrig att jag var tvungen att lägga mig ner en stund...och det resulterade i att jag somnade :p Men skönt var det ;)
Men resten av helgen MÅSTE jag läsa mer i Mikrobiologin...annars kommer inte att gå nå bra på måndag. Läkemedelsräkningen vet jag inte om jag kan göra så mycket mer med för att lära mig. Det är bara att se till att inte slarva då jag läser... :p

Jag har kommit fram till ett beslut då det gäller en lite fyrbening med svans. Det får vänta ett tag till... Det passar inte nu känner jag. Om några veckor så kommer jag att vara borta mer än nu då vi ska ha praktik. Så vi får se senare... Dessutom har då Maja ändrat sig. Hon ville minsann inte ha nån katt om de kan klösas :p
Det skulle möjligtvis funka att skaffa en just innan jul, för då kommer vi ju att vara hemma i princip varje dag i ca 3 veckor. Jag har ju bara några få dagar med skola då... Vi får se helt enkelt!

Ha en fortsatt trevlig fredagkväll alla där ute!

Bara morgondagens inlägg som alla kan läsa...sen blir det de som hört av sig till mig för att få lösenord som kommer att kunna följa mig ;)

Kram!

1 kommentar:

Johanna sa...

Ha en härlig allhelgona trots sjukdom i huset!