måndag 9 februari 2009

Halsfluss

Precis som jag trodde så var det halsfluss jag har. Ringde vc i morse för att få en tid, och så klart blev jag i frågasatt ang. mina symtom. Hon som ringde tillbaka menade att en vuxen med ont i halsen och som är snorig inte behövde komma till vc. Men jag sa att jag BARA har ont i halsen och haft lite feber...ja då blev det en annan sak, då fick jag en tid.

När jag väl kom dit så var det samma sak...sjuksköterksan jag träffade verkade tro/tycka att jag svammlade. Men efter ett halsprov så fanns det svart på vitt att jag har halsfluss! Så en kur med pencilin i 10 dagar blev det för mig...

I dag på skolan har vi fått träna på förflyttningsteknik. Riktigt nyttigt att få lära sig och faktiskt skojigt också. I morgon har vi "vårddag" och ska "sköta om" varandra ;) Ska bli skojigt!

Inga kommentarer: