tisdag 10 februari 2009

Vad gör man?

Nu börjar jag bli riktigt jävla less alltså! Tror ni inte att de ringt från dagis i dag igen...Wilma hade feber :s Ett STOOOORT tack till farmor och farfar som kunde åka och hämta henne. Det mest komiska i situationen är att hon när hon var där och även nu i kväll i princip är feberfri...

Nu får det fan bli ett slut på detta! Så i morrn ringer jag vc och KRÄVER att hela familjen kollas upp. Magnus har som jag ont i halsen och förmodligen även han halsfluss... Maja har klagat på ont i halsen, Jesper säger inte så mycket och Wilmas feber som kommer och går stör mig. Gissar att jag kommer att få ett dåligt bemötande...som vanligt på denna jävla vc!

Det funkar inte om det blir många mer vab dagar här... Då är det bara för mig att hoppa av utbildningen känns det som.

Idag har vi haft "vårddag" och det är nog bland det roligaste som jag gjort! Lite problem stötte jag på...det fanns inget stetoskop som passade i mina öron så att ta ett blodtryck var inte lätt :p Jaja...det löser sig säkert med tiden ;)

För övrigt så är jag väääldigt trött i kväll! Ont i huvudet och fortfarande lite ont i halsen... Så jag tror...observera tror att jag ska göra en tidig kväll ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Clara fick också fara hem idag med feber, 38.3 enligt Kojan. Hon sov när hon kom hem sen kollade Andreas febern på henne, 36.5.
Ikväll innan hon somnade hade hon 37.7. Alltså ingen feber sen hon kom hem. Tror hon hade en lite febertopp när de kollade, kanske hon håller få tänder?!?!?!
Känns ändå "fel" att vara hemma imorgon med ett friskt barn! Men regler är regler, 24 timmar feberfritt.
Lycka till med VC!!!!
Kramar till Wilma från Clara.