onsdag 18 februari 2009

Våga vägra Facebook!

Jag är så glad att jag inte fallit för grupptrycket och skaffat Facebook! Läste en artikel på Aftonbladet om att de sparar och arkiverar kopior av text och bilder som man lägger upp där för alltid! Så det man lägger upp där sparas alltså där... Fy fan så sjukt!

Så tack och lov att jag inte gått med där!

Kom inte med en massa dumma klyschor om att man kan hitta åt gamla vänner, få nya vänner och hitta gamla klasskompisar. För de "gamla" vänner som jag har kan jag kontakta på annat sätt, min gamla klasskompisar skiter jag fullständigt i nya vänner fixar jag på annat sätt! För att hålla kontakten med mina vänner nu så finns ju msn och telefon!

Så jag säger det igen... VÅGA VÄGRA FACEBOOK!!! Nån som häger med?

6 kommentarer:

Myzan sa...

JAG signar in mig DIREKT!!!!!!!!!!!
Å visst finns det säkert ett antal som blir sura, men vem f*n bryr sig!

Anonym sa...

Jag håller helt och hållet med!!!

Jag blir så förbannad, alla snackar om Facebook och frågar hela tiden varför man inte är med etc. Jag undrar VARFÖR? Vad skall man få ut av det?

Håller kontakten med dom jag känner via telefon osv. Tycker det är skrämmande att det verkar vara någon slags status att ha så många kompisar som möjligt på facebook, so what?

TACK för dagens inlägg, du satte verkligen pricken över i:et :-p

Anonym sa...

Glömde ju hälften av vad jag skulle skriva...

Har aldrig läst din blogg innan, hamnade på den av en slump när jag sökte på våga vägra facebook på Google ;-) Men nu ska jag läsa den i fortsättningen.

Anonym sa...

Kolla in denna länken... http://www.aftonbladet.se/punktse/kolumnister/alexschulman/article1195729.ab

"Jag är omgiven av idioter med väldigt lite att göra. Det här är inte värdigt en vuxen, tänkande människa. Det här är något för mycket små barn".

Anonym sa...

Håller med fullständigt!!!

Clara hälsar till Wilma och längtar till de får leka igen.

Anonym sa...

Här är en till som inte har facebook!