lördag 7 februari 2009

Jobbigt...

Fy satan för kvällen i går och halva natten :s Maja har hostat och hostat och hostat till hon kräktes si så där en 7 ggr... Stackars liten. Men tapper ändå. Trots att hon just kräkts så sitter hon och pratar om vilket lördagsgodis hon ville ha i dag hihi Lilla gumman...

I morse ringde jag sjukvårdsrådgivningen och hörde vad vi kunde göra. För jag hade mina aningar om att det är astman som spökar då hon inte hade feber. Sköterskan jag fick prata med var hur gullig som helst och väldigt förstående då hon själv hade en son med samma besvär. Så hon tyckte att vi skulle åka till akuten under dagen för att ev. få någon medicin som hjälper.

Sagt och gjort...vi åkte dit efter vi ätit lunch och behövde inte alls vänta så länge. Fick träffa en läkare som också var väldigt trevlig, och hon skrev ut kortisontabletter (betapred) som hon ska ta innan hon ska sova i 4 dagar... Hoppas att det blir lugnare nu, så hon OCH vi får sova i natt.

Sen har jag dessutom åkt på halsont och ikväll här så hade jag feber :S Blääää!!! Hatar verkligen att vara sjuk...

Nä...bädda ner sig i soffan med lite godis och glutta på melodifestivalen ska jag göra nu ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ta och krya på dig och mys med gubben din....