tisdag 4 maj 2010

Fenomenologisk hermeneutik

Sådana konstiga ord ska vi tydligen förstå innebörden av efter denna kurs :p Hur nu det ska gå till har jag inte en aning om...men förhoppningsvis så kommer jag att göra det. Det har i allafall med forskning att göra. Visst låter det intressant? NOT!

Blev måttligt irriterad i dag då jag kom till fritids och skulle hämta Jesper. Får då höra att en kompis tydligen ska följa med hem. Till saken hör att denna pojke INTE går på fritids, men har alltså varit kvar sedan skolan slutade 12,40... Hans pappa hade tydligen ringt HEM hit en gång, men eftersom jag varit på skolan så kunde jag ju inte svara... Men han hade ändå lämnat honom kvar och alltså tagit för givet att det gick bra att han fick följa med oss.

Att han sen inte gick att nå på nått av de telefonnummer som skolan har är SKANDAL!!! Snacka om oansvarig förälder. När jag träffar honom så kommer jag att säga att man kan inte ta för givet att det går bra. Tänk om det hade blivit som i onsdags då vi var i Jävre och pluggade och jag bad farfar hämta, eller om det hänt nått annat.

Nä, nu är det dax för mig att sova så jag orkar upp i morgon och i väg till skolan. Sen efter middagen är lillbruden bjuden på kalas ett drygt kvarter bort ;)

Kram!

Inga kommentarer: