lördag 15 maj 2010

Livskvalitet

Idag har jag fått uppleva det jag anser är livskvalitet... Idag har jag inte haft nämnvärt ont, solen har skinit, temperaturen har varit mer än bara behaglig, barnen har lekt och haft kul, jag har legat och solat (för första gången i år) och vi har haft en väldigt trevlig eftermiddag/kväll i trevligt sällskap ;)

Kände redan i morse att det var riktigt skönt ute, så jag tänkte att jag passar på att lägga mig på altanen och sola. Det var hur underbart som helst, blåste minimalt och solen var riktigt varm ;) Man måste ju börja om man ska lyckas få någon färg i år :p

Barnen har lekt och haft skoj hela dagen. Ett tag i dag var det hur mycket barn som helst här ute. Maja hade några tjejer som hon lekte och hade kul med. Till och med Wilma hittade sig en kompis, en annan liten 3 åring som bor här på gatan som nu också "tinat fram". Kul att se att de finner varandra och har skoj tillsammans. Vi kunde dock konstatera att de där -07 modellerna är vilda små rackare :p Nu har jag hört och märkt det på olika håll så då borde man ju kunna bekräfta att det är så ;) Eller?

När det var dax för middag tog vi vårt marinerade kött och en fetaostsallad och gick ett drygt kvarter bort och umgicks med familjen Nordlöf. Mumsig mat, trevligt sällskap, mycket surr och lekande barn. Så härligt att kunna sitta ute och äta. Riktigt skönt var det. Man fick en liten försmak av sommaren ;) Hoppas på många sånna här sommarkvällar...

Efter allt surrande i kväll så satte Evelina griller i huvudet på mig :p Sånna där tankar har jag då minsann aldrig haft förut :p Sicken rackare och komma på sånna saker...ajabaja! ;)

Hoppas på lika bra väder i morgon så man kan vistas utomhus och njuta av solen och få lite färg...

Kram!

Inga kommentarer: