onsdag 29 juli 2009

Måste förtydliga

Skrev ju i går kväll om jag känner mig ensam osv. Det är inget jag kommit på de senaste dagarna eller så, det är snarare nått som suttit i väldigt länge. Kunde knappt somna i går och har sovit väldigt dåligt i natt för att jag har legat och tänkte på det här...

Redan som liten så var det så att jag dög bara som kompis då ingen annan hade tid. Var som en slags reserv under många, många år. Det var väldigt mycket ensamhet för mig då... Det kändes som om vad jag än sa så var det fel, de skrattade åt mig och gjorde sig löjlig över det jag sagt. Till råga på allt så var det väldigt många, då de som var äldre än mig, som i princip mobbade mig pga av min storebror som man sa var "speciell" eller "udda". Nu skulle man nog säga lindrigt utvecklingsstörd...

Jag var under hela min uppväxt väldigt blyg och ville inte störa eller vad man ska säga. Satt mest tyst för att det inte skulle bli fel då jag pratade... Att jag överhuvudtaget blev tillsammans med Magnus för si så där 14 år sen är fan ett under...fattar inte hur det gick till...
Då jag gick sista terminen på gymnasiet började jag förändras och började våga prata mer. Vi flyttade från Arvidsjaur under första halvåret 2001 och jag tänkte att det här kommer att bli en nystart för mig.

Visst var det en nystart. Ingen visste vem jag var, ingen hade en förutfattat mening om mig och det kändes bra. Men det dröjde ändå till 2005 innan jag hittade vänner... Visst jag hade en som jag umgicks med liiiite då Jesper var nyfödd, men hon flyttade från stan under början av 2004. Så totalt så har jag väl 2 vänner som jag umgåtts med... Nu är det väl bara 1 som jag umgås med...

Så det är inte konstigt att jag känner mig ensam! Sen har jag blivit så igen att jag vill helst inte störa, jag vill inte vara till besvär. Jag väntar helt enkelt på att bli tillfrågad...

Sen har jag ingen aning hur man skaffar nya vänner då man är i den här åldern...och dessutom har 3 vilda barn... Jag är ingen som går ut och festar, så jag är nog ganska tråkig... Visst jag går skola nu och har många klasskompisar, men jag känner mig inte riktigt "hemma" där. Som om jag inte passar in...precis som då jag var liten.

Fick en fråga av en killarna där jag jobbar om jag inte har många kompisar, för det har ju typ alla tjejer. Men näää...jag har ju inte det. Att sen även få höra från ett medium att hon ser att jag känner mig ensam...flera gånger...gör det mer påtagligt...

Kan även tänka på de gånger jag varit på öppna förskolan då barnen var mindre...inte ens där har jag känt mig välkommen. Har inte känt just någon och då har det varit svårt att "ta sig in" i gruppen. Då har jag hellre valt att stanna hemma och varit ensam...

Tror att mycket av det som hänt den sista tiden, bla med tjafs från en som jag sett som en syster, har gjort att jag mår så dåligt som jag gör. Mitt självförtroende har helt enkelt fått sig en ordentlig törn. Har nog aldrig känt mig så nedtryckt som efter jag läst det mailet...

Nä...torka bort tårarna och göra frukost till barnen... Nu har jag avslöjat sanningen om mig själv...den ensamma sanningen...

5 kommentarer:

Maria sa...

Men vännen, i vår klass passar du visst in :-). Ledsamt att se att du mår dåligt och känner dig ensam. Hör av dig om du vill ta en fika nåon gång eller bara surra. Nu ska jag återgå till baket. Har en tvååring imorgon :-).
Kramar
/Maria

Anonym sa...

Halkade in på din blogg på ett bananskal för ett tag sen och har läst den lite då och då efter det. Idag kändes det som om det var jag själv som skrivit inlägget. Så tråkigt att höra att du mår så dåligt och känner dig ensam :-(
Skickar styrkekramar...

Myzan sa...

Å du vet vad jag sagt, här stör du inte, Utan jag VILL att du ska ta initiativ till att dejta å hitta på saker. Så tänk på det jag sa i kväll då vi gick. Kan inte vara mer än att det inte passar ju det då ;)

*kram*

bc.svensk Online sa...

Men du tjejen *kramar om*...Oj,att det var så illa hade jag ingen aning om...Du var ju inte så stor då jag bodde på samma gård som er,jag minns att du var mycket ensam & att du var blyg..:Det hade ju Jeanette oxå berättat,men att det var så ...
Nej fy...stå på dej,var stark,försök vara stark,säg vad du tycker ,även om du inte kommer ha lika åsikter som andra...Du & din familj är viktigast ....Men så klart även vänner,föstår att du blivit ledsen efter det du skrev,men jag tror oxå någon stans att du är en mycket stark,tydlig & enveten tjej,så stå på dej,mot andra & mot dej själv =)
Så är det dom "nära " & få vännerna som brukar vara de riktiga,glöm inte det =)
Kram C

AnnaViktoria sa...

Jag kikade in här från Babyboom och blev verkligen berörd av ditt inlägg.
Jag känner igen mig i det du skriver, du beskriver det hela så bra. Det är så tråkigt att saker som hände när man var liten fortfarande präglar ens liv :( Precis som du har jag fortfarande en känsla av att "inte tränga sig på"... "Inte störa"... Osv.

Hoppas att det här blir bättre för dig snart! Själv har jag faktiskt upplevt två sammanhang på senare år där allt bara kändes så rätt. En gång då jag pluggade på Malta. Då kände jag mig så hemma i klassen, fick vänner osv. Och den andra gången är på jobbet jag har haft de senaste 2 åren. Det är en härlig känsla att passa in i gruppen på alla sätt - och jag hoppas att du oxå får uppleva det!!! Varma kramar, Anna