söndag 5 juli 2009

Utrensning!!!

Här är det dags för en utrensning! Insåg i dag då jag var nere i källaren för att tvätta att vi har alldeles för mycket saker/kläder i källaren att vi MÅSTE göra en utrensning. Började lite smått och det blev en säck, 3 papperpåsar och 3 kartonger som ska skänkas till Myrorna. Då jag inte är klar gissar jag att det kommer att bli ännu mer + en del som ska kastas bort också.

Har dessutom hur mycket kläder som helst som är urvuxet. Så är det någon där ute som behöver tjejkläder från strl 62 upp till 86 eller killkläder i 110 så finns det en del här som jag mer än gärna säljer. Det är i och för sig bra att det finns en del till Wilma att växa i, men det som är urväxt tar bara plats.

Vi har tänkt fixa till i gillestugan i källaren så jag får plats att sitta och plugga. Funderar på att kasta ut lite saker därifrån och dessutom måla där så det blir ljusare och trevligare. Skulle verkligen vara toppen att ha ett eget hörn att hålla till på med pluggandet och inte sprida ut allt i köket.

På tal om utrensning så verkar det som det även är utrensning eller vad man ska kalla det på annat håll i mitt liv. Dock ofrivilligt, men vad kan jag göra då jag inte kan göra min röst hörd något mer i den saken. Typ gilla läget och gå vidare...

Över till nått trevligare nu. Vi hade besök i eftermiddag/kväll. Familjen Nordlöf kom ner och grillade med oss, och det var lika trevligt som vanligt. Vi skrattade och barnen lekte och busade. Är glad att jag har någon som Evelina i mitt liv...någon jag kan prata med om ALLT. Tack vännen!

1 kommentar:

Myzan sa...

Tack för en trevlig kväll. Å tack för dom goa orden.
*kram*