tisdag 6 januari 2009

Städat bort julen

Ja det är vad vi har gjort på förmiddagen. Så nu är det inte jul i huset längre. Ganska skönt på ett sätt, men sen så blir det ju mörkare och tristare också. Inte gör det saken bättre då det snöar ute...grått och trist är det.

Satt i går kväll och kollade genom lite vad det är för litteratur som ska användas under utbildningen, och sen kollade om jag hittade böckerna på typ Blocket. Några hittade jag, och ja det blir billigare att handla begagnat...men det är fan inte billigt :S Får ta min sparade pengar för att kunna köpa lite nu och inte måste köpa allt sen... Kanske måste kolla genom om jag har nått att sätta ut och sälja på Tradera eller så...

Sen måste jag bara säga att satan vad jag irriterar mig på egoister. De som bara tänker på sig själva och bara tycker synd om sig själva...där det alltid är jag, jag och jag som räknas. Världen består faktiskt av fler människor... Orkar inte gå in mer på vad jag menar, men känner du dig träffad...tråkigt för dig då!

Nu ska jag passa på att njuta av tystnaden medan Wilma sover och de stora leker där uppe!

3 kommentarer:

Felicia6 sa...

Ibland måste man få vara egoist och tycka synd om sigsjälv oxå. det är väldigt många som bara tänker på andra då dom egentligen borde vara mer egoister :)
Men dom som är alltigenom egoister och aldrig tänker på andra, då håller jag med dig om att dom måste vakna upp lite :)

Jobbigt att litteraturen ska kosta så mkt, men tur att det finns blocket osv. har du kollat upp om du kan låna nån bok? kanske finns böcker på tradera? :)

Anonym sa...

Ett litet tips...lägg upp på din blogg vilka böcker du behöver. Kanske är det någon som läser din blogg som råkar ha en bok som du behöver.

Myzan sa...

Skulle oxå ha rensat bort julen, känns lite små jobbigt att ta sig i kragen å göra det. Men oj så skönt då det är gjort.. Får kika vad jag vill sätta upp för gardiner i stället.

tack för din omtanke min vän.
*kram*