söndag 11 januari 2009

Tråkigt med söndag

Jag tycker att söndagar oftast är så tråkiga. Det händer typ inget eller så gör man bara sånt man måste... Som i dag har vi bara städat och tvättat...och så har jag faktiskt hunnit med en promenad med Evelina ;) Men nu då... Bara en lång väntan på att natta barnen. Visst middagen ska ju ätas också...men det är TRÅKIGT!

Dessutom så känner jag mig söndag i dag...så där tråkigt och allmänt bläig :p Har så klart ont i dag också, men orka bry sig och orka klaga...

Dagis för barnen i morrn! Faktiskt så ska det bli skönt. Till veckan är det sista veckan innan allvaret börjar för mig... Undra hur det kommer att gå? Kommer man att palla med det? Kommer man att bli ruinerad för att man måste köpa en massa böcker, eller kommer det att fungera att låna de på biblioteket? Fan nu börjar jag bli nervös...

Vill inte måsta ta mina sparade pengar och lägga på böcker :s Har ju andra planer för vad jag ska göra med de ju ;) Det funderas ju på en Stockholmsresa och ett musikalbesök för tusan... Nä jag får väl kila ner i källare och rota fram en massa som går att sälja på Tradera eller nått för att överleva :p Visst, vi är vana att leva relativt snålt i och med att jag varit fl så mycket och inte haft allt för hög fp då. Men nu är det ju 3 st som ska vara heltid på dagis och det kostar...vi ska köra med 2 bilar till stan typ varje dag och sen allt det där andra som också pengarna ska räcka till... Gha jag kommer att bli gråhårig i förtid som jag grubblar på det alltså :S

Nej köpa en trisslott och hoppas på miljonvist eller nått! Men vad är oddsen på att man skulle vinna nått? Noll med min tur :p

Inga kommentarer: