söndag 29 november 2009

Ännu en helg är slut

I morgon är det tillbaka till allvaret som gäller, med högsta växeln i dessutom. Måste verkligen hinna allt som jag måste hinna... Vill inte komma efter och måsta göra om en massa, vill klara kursen och termin 2. Måste det! Så just nu är det nog mina enda måsten!

Hur har helgen varit då? Jo då, jag lever och det får jag väl vara glad för :p I går var vi och kollade på kattutställning, handlade lite saker till kissen som ska flytta in. Sen hem och städa. Vi gjorde julfint, bytte gardiner och satte fram stjärnor och ljusstakar. Efter middagen höll jag på somna vid köksbordet så Magnus skickade mig att vila en stund...1,5 timme senare var lite piggare igen ;)

I dag for vi en sväng på stan och kollade julskyltningen, men det var inte så värst mycket. Kanske var vi för tidigt eller nått...men inga hästar från 4H-gården såg vi till, så Maja blev lite ledsen. Sen har vi inte gjort så mycket mer...eller Magnus har gjort det. Han var ut i garaget och började med Majas julklapp ;)

Sitter nu i soffan och gör absolut ingenting. Har druckit lite glögg, ätit pepparkaka och skumtomte och känt lite julstämning. Bara lite snö som fattas...

I kväll blir det tidigt i säng, för det är upp tidigt i morgon som gäller. Hade egentligen en ledig dag i morgon, men pga sjukdom så tar jag igen den förlorade tiden på en gång ;) Det borde väl visa på att jag vill, att jag försöker i allafall...

Ha det bra!

Kram!

1 kommentar:

Johanna sa...

Hej!
Ni var nog ute för tidigt....vi åkte in vid 14 och då var 4h där med sina hästar...
Ha en rolig dag på praktiken...=)