lördag 21 november 2009

Vår lördag

Efter en väldigt lugn förmiddag så for vi upp på Solbacken för att handla lite, bland annat godis till barnen. Sen åkte vi till lassa för att hälsa på svärmor. Måste säga att hon var riktigt pigg med tanke på vad som hänt de senaste dagarna. Visst hon var väldigt hes och kunde knappt prata, men hon var vid gott mod i allafall. Skönt att se!

Jag tyckte det var riktigt kul att kika på alla maskiner och grejer...haha Redan skadad av mitt blivande yrke :p Frågade massor när en sköterska kom och satte dropp och satte in mer av en medicin som hon fick intravenöst. Hon svarade och var trevlig... Känner verkligen att jag är på rätt ställe då jag är där :p Hoppas bara att det kommer att kännas lika bra under praktiken också...

Väl hemma så satte jag Magnus i jobb, han fick laga middag...våfflor. Då kunde jag börja med bulldegen. Så efter vi hade ätit satte jag igång med att baka. Har gjort smaskiga lussebullar. Passade även att göra morgondagens middag, en tacopaj, då jag ända var i gång och ugnen var varm. Imorgon på förmiddagen har jag tänkt göra kanelbullar. Kan vara mumsigt att ha lite bullar i frysen till jul ;)

Nu sitter jag i soffan och är helt slut... Maja har varit ner några gånger och klagar på ont i örat...igen! Ska hon aldrig slippa det? Vilken gång i ordningen i år är det hon har ont i örat? Stackars liten... Men jag har i allafall gjort allt som står i min makt att göra, nässpray, ipren och högläge med kuddar. Hoppas det hjälper och att hon kan sova. Insåg att vi måste på apoteket och hämta mer astma medicin till henne. Vet ju hur det blir då hon får en infektion...hosta, hosta, hosta!

Nu ska jag glutta lite tv och sen sova...hoppas jag i allafall :p

Kram!

Inga kommentarer: