söndag 8 november 2009

Ännu en vecka har gått

Tiden springer i väg och nu har ännu en vecka gått. Det är inte länge kvar till jul nu... Vi har i dag varit på Barnens Hus med barnen och kikat lite, de har fått säga vad de önskar sig och så där. Gick riktigt bra, inget tjat om att köpa nu. Kanske var det för att mormor och morfar var med eller så hade de helt enkelt en bra dag ;)

Vi har i dag ätit mammas goda hemmagjorda palt till middag. MUMS!!! Den är det inte ofta man får äta, så när man får det så äter man massor... :p Har även ätit en super smarrig tårta, som jag gjorde. Chokladbotten med jordgubbsmousse och mintkrokantfluff ;) Gott men inte det minsta nyttigt :p haha

Men från och med i morgon så är det nyttighet som gäller. Inget godis, ingen skräpmat eller skit ett tag framåt för både mig och Magnus. Det skulle inte skada att få bort några av de där trivselkilona som klamrat sig fast...speciellt runt magen. Någon som anser nått annat? Behåll det för dig själv i så fall... Det här är vårt val!

Finns det någon av mina läsare som vet av någon liten kattkille som är gammal nog att flytta från sin mamma helgen innan jul eller julveckan? Hojta till i så fall. För nu har vi definitivt bestämt oss...det BLIR kisse hos familjen Carlsson ;) Har fått så många positiva kommentarer av folk i vår närhet så vi känner att det dax nu. Skrämde nog slag på farfar då jag sa att vi tänkt utöka familjen...haha Så jag skyndade mig att säga att det var med en kisse...haha

Idag är en sån där dag...då jag har ont, är trött och tankarna går på högvarv... Fan vad jag hatar att fundera så mycket som jag gör idag. Det tär på mig... Kommer fan att bli gråhårig i förtid :p

Nu ska jag försöka vara lite duktig innan det är dax för sängen. Det är ju skola i morgon igen...en kort stund i allafall.

Kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack! Behövde höra att det finns någon som tror på mig, när jag har svårt för det själv.
Har fått låna en crosstrainer av en kompis som bara stod och samlade damm i förrådet. Så nu blir det till att ställa sig på den när suget kommer :)
Kram storasyster