onsdag 9 juni 2010

Astrid Lindgren

Ikväll var det sommarfest på tjejerna dagis, en fest med Astrid Lindgren tema. Barnen fick klä ut sig och de sjöng många fina sånger från Astrids böcker/filmer. Helt suveränt duktiga var de, jag är verkligen imponerad. Fröknarna har gjort ett toppen jobb som lärt de alla sångerna ;)

Här bjuder jag på några bilder på 2 x Pippi Långstrump och en Karlsson på taket...för så klart ville Jesper också klä ut sig och det fick han mer än gärna göra ;)

Jesper "Karlsson på taket"

Maja "Pippi långstrump" och hennes bästa kompis "Ida"

Wilma "Pippi långstrump"

Pippi Wilma gungar

Maja och hennes bästis gungar

Jesper med bus i blicken

Hon är verkligen vår lilla "Pippi långstrump"

Måste säga att det känns lite trist att bara ha ett barn kvar på detta ställe efter sommaren...för trots allt så är de rätt bra ;)

Nu till nått annat... Jag förstår inte hur en del människor fungerar. De är och kommer förmodligen att förbli ett stort mysterium för mig. Vet inte om jag ens orkar bry mig eller om jag ska ta åt mig... Det vette fan om det är värt det.

Fick i går en väldigt trevlig inbjudan...men tyvärr så kan jag inte fara på det då jag jobbar då. Annars hade det varit SUPERKUL! Men jag hoppas att det kan bli nått annat kul med det sällskapet nån gång under sommaren ;)

Snart är det dax för mig att sova...

Kram!

1 kommentar:

Sarah sa...

Svarar här också utifall du inte läser min kommentar i min blogg :)

"Trollmamma: tack för de orden! Jag känner mig rätt duktig faktiskt ;)

Det finns personer i min omgivning som ska ta åt sig, men jag misstänker att de flesta av de berörda inte läser min blogg. Alla berörda känner inte ens varandra så det är riktat lite allmänt mot de som ansett att de haft rätt att bete sig hursomhelst mot mig"

Nej, du är inte en av dem som har varit utstuderat otrevlig mot mig, så jag tycker inte du ska ta åt dig. Det finns en beskärd del av folk som inte har med skolan att göra som åsyftas. Så om det är mig du åsyftar på i din text (att jag är ett mysterium), hoppas jag att du har fått svar på din fråga nu.