onsdag 9 juni 2010

Njuter (?) av ledigheten...

Ja...ledig är jag i allafall...men om jag kan njuta av att vara ledig vette tusan. Kanske om barnen bråkade lite mindre och inte var så ful i mun som de är.

Att jag tog den stora och den lilla och for på stan för att fixa kläder till den stores skolavslutning nästa fredag ångrar jag nästan...det var tametusan ett helt företag det :p Ett litet vilddjur som inte lyssnar och springer runt och ett stort som som tydligen också har glömt öronen hemma och älskar att springa i alla rulltrappor som finns är ingen bra kombination då mamman har huvudvärken från helvetet...

Men nu är det gjort och pojken har jätte fina kläder att ha då det är dax för den allra första skolavslutningen... Oj så stora barn jag börjar ha. Hur nu det går till då jag själv inte är en dag över 18 :p haha

Sen har jag ringt och kollat om det fanns mer jobb i juni och som det såg ut nu så fanns det inte det. Men om jag ville så kunde jag få utbetalt även för de dagar jag hunnit jobba i juli då de ska betala ut lönen...så jag kan alltså få lön för det jag jobbar i juni och för halva juli i julis utbetalning. Det tackar jag för! Det underlättar en del och jag slipper ta alla skattepengarna (som förresten nu trillat in på kontot) till mat och räkningar... ;)

Efter middagen idag ska vi iväg på sommarfest med Astrid Lindgren tema på Kojan (tjejernas dagis) och det kommer att bli trevligt. Barnen får klä ut sig till valfri figur från Astrids böcker och de ska sjunga och så där. Lovar att ta lite bilder på mina barn så ni får se de sen ;)

Återkommer sen i kväll...nu ska jag njuta av solen och lösa lite korsord tror jag.

Kram!

Inga kommentarer: