lördag 12 juni 2010

Ca 32 mil i bil

och det med bråkiga barn i baksätet...det är inget jag kan rekommendera er andra att testa... Fy fan säger jag bara!

Ja, vi hade ju inga planer för denna lördag. Men morgonen började med att jag försökte sola lite, men det blåste inte skönt så jag gav upp. Magnus han var duktig och tvättade bilen. Sen då hela familjen var klar och jag läst lite på internet och fass och ringt några samtal bestämde vi oss för att styra kosan mot Sunderby sjukhus för att besöka mamma/mormor som ligger där.

Det är en lång historia, som jag inte orkar skriva ner just nu, men hon ligger i allafall där p g a försämrad njurfunktion som uppkommit som en biverkning av långvarig och hög dos av en medicin. Så mitt förtroende för slakthuset (vårdcentralen) i Arvidsjaur har ÄN en gång sjunkit långt ner i djupet... För JA det är de som gjort FEL!

Så hur som helst, ett besök där blev det. Kul att få träffa mamma lite, men inte kul att se hur hon sakta med säkert bara blir sämre och sämre... :( Som vanligt försöker hon hålla humöret uppe och säga hur hon egentligen känner. Men jag ser och märker mer än hon tror.

Efter det besöket fortsatte vi in till Luleå en sväng...men inte för shopping, även om det hade vart kul, nej för att Jesper skulle få se på lite tåg ;) Han fick se ett lok han aldrig sett "live" förut. Jag och han sprang för att hinna ta kort på det...så jag har med andra ord lekt "tågpapparazzi" med min son i dag ;) haha! Lovar att ni ska få se en bild i morgon...orkar inte tömma kameran nu.

Innan vi körde hem så åt vi middag på Max. Sen en låååång färd hem med en snart 7 årig kille som var på sitt sämsta humör... Hade kunnat snöra ut honom ur bilen stundvis. Men hem kom vi tillslut och alla 5 var med, ingen avslängd ;) :p

Vissa dagar funderar jag lite fööör mycket. I dag är en sådan dag... Allt känns bara tungt och jobbigt. Försöker dock tänka positivt, men det är svårt. De elaka tankarna vinner över de goda. Ibland blir det bara för mycket...

Nu börjar ögonen vara tunga och sängen står där i sovrummet och ropar på mig. Så jag gissar att det bäst att svänga förbi toa och borsta tänderna och sen krypa ner under täcket och sussa...

Kram!

Inga kommentarer: