tisdag 22 juni 2010

Liten men tuff

Ja det är just vad vårt senaste tillskott i familjen är...en liten tuffing ;) Rackarn så kaxig hon blev då Tiger kom in...haha! Idag har vi varit och hämtat hem lilla Doris, världens sötaste kattflicka...fast hennes syrra Iris kommer tätt efter ;)

Hon har morrat och rest ragg åt Tiger, och han bara tittar på henne som om hon vore knäpp eller nått. Han vill nog gärna gå fram och nosa lite på henne, men hon vill inte ha honom i närheten. Men det blir nog bra om några dagar...hon har ju trots allt skilts från sin mamma och bröder idag och syrran i går. I vilket fall som helst så är hon världens goaste mysplutt. Efter kanske 10 minuter i huset så hade hon hittat en perfekt sovplats där hon kröp i hop och myste.


I övrigt så har dagen bestått av en förmiddag med jobb och en eftermiddag i solen ;) Somnade gott i solstolen på altanen då jag la mig där. Var/är trött och slut som vanligt... Efter maten och innan vi for och handlade och hämta Doris så stannade vi till i Bergsbyn för en gigantisk mjukglass...god men ALLDELES för stor :p Började må illa efter halva och bjöd bort resten till Jesper som redan slukat sin barnbägare. Nästa gång kanske jag skulle ta en barn och han en liten ;)

För mig är det nu ledighet som gäller i 13 dagar, och jag ska njuta och förhoppningsvis få sova ut mer än en gång ;)

Nu ska jag och min korsordstidning uppsöka sängen...

Kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så söööt!!!
Skönt med ledighet? Skulle gärna vara helt ledig, men jag har utökat tiden nu.
Kram storasyster