tisdag 8 juni 2010

Vi är bättre nu

Jag verkar ha klarat mig väldigt lindrig denna gång då det gäller magsjukan. Mådde bara väldigt dåligt och hade extremt ont i hela kroppen i går...slapp kräkas tack och lov :p I morse var det Jespers tur att kräkas, en gång och sen var han pigg och fräsch igen. Värsta snabbvariant av magsjuka det här :p

Idag har jag dock haft fruktansvärt ont i kroppen, mest rygg och nacke. Så jag har spenderat dagen mest liggande...ute i solen och, som Jesper uttryckte sig, "bränt fläsk" ;) Det var riktigt skönt så länge man höll sig på altanen och solen lyste på en...annars var det inte precis någon värme att hurra för. Hoppas på lite sol i morgon också så jag kan fortsätta mitt slappande där ;)

Fick mitt jobbschema i dag...och lite besviken blev jag faktiskt. Hade hoppats på liiite mer jobb nu under juni, så lönen i juli blir någorlunda så man klarar sig i allafall. Ska ringa och höra om det finns nått pass på Lövgränd som jag kan ta under v. 25 eller 26. Känns inte kul om alla mina skattepengar som trillar in under denna vecka ska måsta gå till räkningar och mat för 2 månader...men måste jag så måste jag. Tråkigt men sant. Bara att sluta drömma om allt det där jag så gärna vill... Eventuellt då lönen kommer i september kan jag göra nått av det jag vill...

Funderar på sängen nu...och hoppas på en lika solig dag i morgon, men med mindre smärtsam rygg.

Kram!

Inga kommentarer: