fredag 14 augusti 2009

En mammas lott i livet...

Städa, tvätta, handla mat, laga mat, plocka i diskmaskinen, plocka ur diskmaskinen, se till att barnens saker inför dagis och så är i ordning... Sovmorgon? Nä det hör inte dit... Får man tack för att man gör allt detta? Nä...det är väldigt långt mellan gångerna.

Har städat och fixat här hemma nu på morgonen, men fortfarande är det långt i från som jag vill ha det...

Suck! Ja i dag är jag inte riktigt på humör som ni kanske märker. Tycker hemmet ser ut som tredje världskriget eller nått i den stilen och sen är det bara jag som försöker göra nått åt det hela. Måste be om att få hjälp, annars blir det inte gjort. Sen går jag omkring med dåligt samvete för att jag går ut på promenad, gör saker på egen hand och ber honom ta flertalet av nattningarna...

Känns som en väldigt tung dag i dag...allt känns bara jobbigt. Jobb igen om några timmar. Mitt sista pass på schemat, men det blir kanske ett till nästa vecka. Lovade att hjälpa en av tjejerna om det skulle behövas...och lite mer extra pengar gör absolut ingenting ;)

Det var meningen att jag och Evelina skulle ut och parta i morgon kväll. Men vi valde att strunta i det och göra nått lite lugnare i stället. Där ser man hur mycket partyprinsessa det är i mig...haha! Inte mycket alltså :p

Nä, nu ska jag hinna med en dusch och äta lunch innan det är dax att lämna barnen och sen far och jobba.

2 kommentarer:

Felicia6 sa...

En mammas lott i livet är det verkligen INTE. Du ska stå på dig. Om du känner att det inte är skoj att behöva göra allt hemma så ska du absolut inte göra det heller! Tycker du är tokduktig på att fixa o ställa upp och ordna o allt man läser om som du har "koll på" hemma och tar ansvar för, men om du egentligen inte vill göra allt det så ska du naturligtvis ha hjälp av karln du bor med!

Håll huvudet högt och våga säga ifrån om du behöver det!

Många kramar från mig

Myzan sa...

Men du, i morgon kväll får vi vara annat än mammor för en liten stund. Ska bli skönt. Å kom ihåg, bara 49 dagar kvar nu.. snart nere på 30 talet dagar kvar.
*kram*